tisdag 8 juni 2010

Usch, massa agg åt den otroligt otrevliga tanten som svarade i telefon på Förlossningen i Lund alldels nyss.
Det här är andra gången någonsin jag ringer till dom (trots mina problem), har verkligen haft det som sista utväg. Man vill ju inte ringa dit i onödan.
Jag gjorde det nyss i alla fall på grund av vissa omständigheter som hållt i sig sen gårdagen (ni behöver inte veta detaljer).
Jag hann knappt presentera mig förrens hon flåsande, irriterat och högljutt snäste i telefonen att jag borde ringa min barnmorska på mödravården (vilket jag redan gjort).
Efter sedan ha förklarat att det tydligen föds barn till höger och vänster inne i Lund just nu och att alla är jättestressade så frågade hon vad mitt problem var. Efter en kort förklaring då jag i princip ursäktade mig för att jag fanns till kändes det som (då jag dessurom blev avbruten tusen ggr) så sa hon till mig att lägga mig o vila. Förklarade att det är det enda jag gör redan då jag är sjukskriven. Då sa hon att jag skulle lägga mig på sängen och brodera eller sticka något. Är hon ett skämt? Är det så att hon jobbar efter pension? Man kan ju undra med tanke på det rådet?
Nej, jag hoppas innerligt att hon är och förblir den enda bittra & otrevliga personalen därinne annars blir man ju lagom skraj för hur man kommer bli bemött den dagen det verkligen är dags.
Blä!

1 kommentar:

  1. Jäkla kärring, rent ut sagt, vilket sätt! Hon, om nån, borde ju veta att de finns de som är rädda för förlossning o dylikt! Och det blir ju säkert inte bättre av hennes attityd.
    Hoppas det löste sig o att ni mår bättre nu! Och du ska veta, från en erfaren, att vissa kan vara så. Men de flesta (90 %) är hur goa som helst!
    Glöm inte bort sen vid förlossningen att säga till om du inte trivs med någon. Då får man lova att byta barnmorska etc. Det har jag gjort... Man ska må bra när man föder barn!

    Kramar i massor!

    SvaraRadera